Albenga, Italië

Luzern, Menaggio

17 september 2017 - Albenga, Italië

Luzern

Maandag 11 sep naar Luzern, tussenstop op weg naar Italie. Dit is de oude, overdekte en met bloembakken versierde brug, inclusief wachttoren. Het weer is koel en af en toe nat, de vooruitzichten niet best. Dus, dinsdag 12 sep verder. En gelukkig, aan de andere kant van de Gotthard-tunnel schijnt de zon. We strijken neer in Menaggio, aan het Como-meer.

Como-meer Menaggio strand

De eerste dag begint zonnig, de camping heeft een eigen smal kiezelstrandje aan het meer. 's Middags fietsen we over een verlaten spoortraject naar het meer van Lugano. Onderweg passen we de Lago di Piano, die door de vele regen is overgelopen, een stuk fietspad staat onder water. Een van ons belandt naast het pad, moet van de fiets en staat tot zijn enkels in het water, dus verder op blote voeten.

Menaggio fietser Varenna

De volgende dag nemen we de boot naar de overkant, waar meer leuke dorpjes zijn. ' s Vrijdags met de snelboot naar Como. Elke dag eindigt in regen en wordt wat kouder. Zaterdagochtend licht er verse sneeuw op de berghellingen in de verte. Dus tijd om te gaan. We wijken van de planning af en gaan direct naar de Italiaanse Rivièra. Daar, in Albenga, is het prettig zonnig zomerweer.